Odpoveď na príspevok od ivan_1988:
Pridám sem názor aj ja, keďže mám elektroauto cca… @ivan_1988 len si zabudol napísať,koľko si za tú malú krabicu zaplatil...a každé pidi auto bude mať malý polomer otáčania-nie je to výsada el.aut.Odpoveď na príspevok od rkorba:
Ja nemozem dopustit na najstarsi hybrid cize LPG … @rkorba Čo sa týka spotreby, tak naozaj LPG je najlepšie. Vozenie je ešte o cca 20% lepšie oproti nafte. Mám už 3. Octávku s LPG, teraz však s LPG namonotvaným priamo vo výrobe v M. Boleslavi a toto funguje perfektne, ako žiadne doteraz. Litrovú spotrebu na LPG mám podobnú (a často aj menšiu) než na benzíne. LPG mám v priemere okolo 7 l/100km a tie isté trasy, rovnaký štýl robím na benzíne okolo 7,5 - 8 l/100km Neviem si to vysvetliť. @sousedekovci89 Kedysi som prešiel z 8-ročného W-Tiguánu do novučičkého Sportage-u. Mne ten Sport pripadal taký hrubý, neohrabaný. @minoo No, raz sa naozaj "dožuješ", najmä ak budeš stáť s EV v kolone, medzi inými EV, v -10°C mraze a rad - radom Vám poodchádzajú baterky. 😁Odpoveď na príspevok od petersd:
@rkorba Čo sa týka spotreby, tak naozaj LPG je n… @petersd ty si tie bachorky snaď aj sam vymyšľašOdpoveď na príspevok od yuri66:
@petersd ty si tie bachorky snaď aj sam vymyšľaš @yuri66 Nemôžem za to, že Ty si na vlastné skúsenosti chudobný a nemáš okoliu čo ponúknuťOdpoveď na príspevok od petersd:
@rkorba Čo sa týka spotreby, tak naozaj LPG je n… @petersd ako keby pri ICEV ziadne rizika nedojdenia do bodu B neexistovali. Ked budem jazdit na EV, budem s nim narabat ako s EV nic viac k tomu netreba...Odpoveď na príspevok od dexter89:
@petersd k mrazom https://youtu.be/j-T9Pmyrcv8?s… @dexter89 čítaj pozorne, čo som písal... Debatujem o uviaznutí v kolone EV...Odpoveď na príspevok od petersd:
@dexter89 čítaj pozorne, čo som písal... Debatuje… @petersd odhadujem že som za život najazdil min. 500.000 km a v kolóne ,pri -10 som nikdy nestál....čo robím zle?😂 P.S: pri takej teplote si každý kto si vidí ďalej od nosa zbalí na cestu zodpovedajúce oblečenie....Odpoveď na príspevok od eagleowl:
@petersd odhadujem že som za život najazdil min. … @eagleowl málo si jazdil na horách v lyžiarskom stredisku, ak tam prídeš neskôr máš problém sa tam dostáť a hlavne sa pohnúť do strmého kopca, tam nepomáha ani 4-kolka, zastavíš a pomaly sa klžeš dole ako na sánkach a tam má každý teplé oblečenie ale auto nemôžeš nechať hocikde skrížené na ceste, koncom roka 23 bolo zaregistrovaných na SK 10 000 čisto elektrických na ktoré stačí vodičský skupiny B, minulý týždeň článok v pravde @petersd spotreba 8l na benzíne?koľko váži? to nemám ani v zime a okolo mňa všade kopčekOdpoveď na príspevok od eagleowl:
@petersd odhadujem že som za život najazdil min. … @eagleowl ja uz som stal a ako najust sa pokazilo kurenie (malo vody v chladiacom okruhu, auto bolo mesiac po autorizaku servise a uniky vyrazne nemalo- aspon vidno ako to kontroluju, odvtedy radsej aspon raz za mesiac doma na dvore) proste bola havarka a obchadzkova trasa mala o bodne desiatky km naviac. Zamrzol som ako blb v aute vtedy 🤣Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@eagleowl ja uz som stal a ako najust sa pokazilo… @sousedekovci89 v kolone sa bežne prehrieva a kvapalina sa zo systému odparí,počuť ale ventilátor chladenia, nos zo sebou zásobu , nové signalizujú len studenú a následne až prehriatie, nebola nikde voda? či veľká dieraOdpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 v kolone sa bežne prehrieva a kva… @duzu Tak v kolóne žeby sa pri -10°C bežne prehrievali motory počujem prvý raz.Odpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 v kolone sa bežne prehrieva a kva… @duzu v -10 asi tazko. To auto cely mesiac kurilo poslabsie takze muselo mat malo vody uz pri garancke. Nizky stav chladiacej nesignalizovalo, nemalo ani signalizaciu studenej (bol to rocnik 2007). Na i20 co mame teraz ako 2.auto v rodine nemam ani signalizaciu nizkej hladiny oleja. Ten moj zvyk uz vsetko kontrolovat pravidelne mi tak zachranil motor, coskoro by doslo k zadretiu- rozpadolsa mi katalyzator cez recirkulaciu vyfukovych plynov mi tie ciastocky nasal motor a vybrusil valce. Zistil som to tak ze auto zacalo vyrazne zrat olej (dovtedy pd garancky po garancku bez dolievania). Tak na reklamaciu novy motor s katalyzatorom pri 70.000 km isiel do auta. Odvtedy bez problemov nalietal soms novym motorom dalsich 140.000 km k tomu.Odpoveď na príspevok od toky1:
@duzu Tak v kolóne žeby sa pri -10°C bežne prehri… @toky1 bežne vtedy ak je menej kvapaliny a ideš do poriadneho kopčeka napr. na Srdiečko 10km poriadne stúpanie a šmýka sa, tam sa nesmie soliťOdpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu v -10 asi tazko. To auto cely mesiac kurilo… @sousedekovci89 ale malo teplomer ,nové ho nemá,signalizuje až prehriatie,vpredu pri chladiči ventilátor ten počuťOdpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 ale malo teplomer ,nové ho nemá,s… @duzu ja som kupil dustera 1/2024 a teplomer ma.sice si ho musim nalistovat v menu medzi budikmi ale ma. Aj kontrolku studenej kvapaliny.Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu ja som kupil dustera 1/2024 a teplomer ma.s… @sousedekovci89 za tie prachy asi nič lepšie nekúpiš v danom sortimente, mne viac vyhovuje len predokolka a cros nevieš náhdou ako zdarma aktualizovať mapy, pred časom tu bol návod je už žiaľ zmazaný, mám síce Renault ale je to rovnaký SW a 100Eur za ofic. nedám ked je v mobile zdarmaOdpoveď na príspevok od duzu:
@sousedekovci89 za tie prachy asi nič lepšie nekú… @duzu netusim, mam navigaciu vo vybave ale ju nepouzivam, radsej si zdielam cez android auto waze z mobilu 🙂Odpoveď na príspevok od sousedekovci89:
@duzu netusim, mam navigaciu vo vybave ale ju nep… @sousedekovci89 pokiaľ tam boli aktualizované bola výhoda stačilo nastaviť ako to sledovať, napr. len zvuk kde kedy odbočiť , aby si mohol sledovať premávku a nie navigáciu,zároveň sa sledovala povolená rýchlosť,bežne išlo rádio,a mobil použiť na iné, na známe trasy to nepotrebuješ akurát aktuálnu situáciu o premávke , obchádzkachOdpoveď na príspevok od ivan_1988:
Pridám sem názor aj ja, keďže mám elektroauto cca… @ivan_1988 vďaka za reakciu... moje závery: ja som v podstate už na 99% rozhodnuty... v podstate so všetkymi ľudmi ktori REALNE jazdia elektro alebo mali tak každý hovori zhruba to iste čo ty... t.j. cesta od benzinu k elektru je jednosmerna a trvala... resp. nepoznam nikoho kto by sa vracal od elektroauta k benzinu... (aj ked tych ludi neje nejak vela zatial ) ale pokrok je jasny... co sa tyka tych veci okolo ekologii to nejako neriesim... najekologickejsia energia je ta ktora sa ani nespotrebuje an nevyrobi rovnako tak aj materialy, takze ak by sme chceli byt eko nemali by sme jazdit vobec alebo mhd a vlakmi... uhlikovu stopu vytvara aj spalovacie auto aj baterkove ... v podstate pri vyrobe rovnake... baterkove viac ale to rychlo dobehne na emisiach pocas prevadzky... aj keby spalovalo elektrinu z uholnych elektrarni, aj tak bude elektroauto ekologickejsie lebo premiena energiu na pohon proste fyzikalne o 3-4 rády efektivnejsie... to vypočital uz Martin Eberhard inžinier , okolo r. 2000 ked pocital efektivnost roznych pohonov, cez plyn, vodik , elektrinu v okamihu ked sa vytazia zo zeme az po premenu na pohon... vyslo mu to jasne v prospech elektriny a neskor odkupil zopar patentov a zalozil spolocnost Tesla... potom zhanall prachy ziskal Muska a zvyšok je asi znama historia jedna z najvacsich spolocnosti na svete a z nich su miliardari... Ci tomu chapu masy ludi z internetu alebo nech si veria comu chcu a hovoria o "zelenom fasizme" a "bruselskom" diktate ale fyzika je proste fyzika a jak som napisal ani voda netečie hore kopcom ale cestou nizsej energie... preto ludstvo preslo od dreva k uhliu a neskor k rope lebo v malom objeme je koncentrovanych viac energie... a preto ludstvo aj prejde od benzinu k elektrine a nazory facebookovych analytikov a odbornikov na vsetko s tym asi nic nespravia ... aj nase nazory su irelevantne, mozeme si tu pisat co chceme... ale jak som pisal aj par prispevkov hore... stavim sa, ze min. polovica ludi co tu a po internetoch nadava na elektro auta bude do 10r. aj tak jazdit v elektre... ne kvoli nariadeniu eu, ale preto ze si to dobrovolne kupi... ked to bude lacnejsie ako spalovak na kupenie aj prevadzku ludia nebudu uvazovat ani sekunduOdpoveď na príspevok od dexter89:
@ivan_1988 vďaka za reakciu... moje závery: ja s… @dexter89 kúpim si vtedy ked to bude celkovo lacnejšie ako benzín, takto prejdem 100 tis na benzíne aby som dorovnal cenu , dnes si neviem predstaviť nabíjanie na sidlisku a problém i v domoch, všade ma musí nadimenzovať distribúcia nie len výrobaOdpoveď na príspevok od duzu:
@dexter89 kúpim si vtedy ked to bude celkovo lacn… @duzu jj tak celkovo je na vyber tych aut zatial jazdenych málo... resp. mas malo schopnych značiek aj cenovo dostpnych... aj to asi asi casom zmeni... no kto chce a je fanda do elektriny ako ja, ma na vyber uz teraz... pred 4-5 rokmi to bolo este cenovo utrhnute od reality a nedavalo to zmysel... dnes r. 2024 uz mi to zmysel dava... mnohym to bude davat zmysel mozno 2-3 roky ked sa rozsiri trh No s tymi nabijackami na sidlisku to je fakt problem... ani ja si to neviem predstavit ... no ked to bude rast predaje tak to kompetentni budu musiet nejak riesit... do buducna je predstava ze elektromobily mozu fungovat jak "vyrovnavač" sieti...keby tych aut boli miliony kazde s baterkou cez 40kwh to je slusna zasoba energie... keby sa z nich dalo aj odoberať... napr. v čase špičiek a naopak v čase prebytkov v sieti napr. zo slnka, vetra by sa mohli nabijat a energia tam ukladať... buducnost je v inteligentnych sieťach ... a napajat velke spotrebiče dla potreby a aktualnej spotreby... napr. nikto nepotrebuje ohrievať bojler s vodou TUV v časoch ked je energie nedostatok abo najvacsi napor na siete, ale kludne tak moze robit aj o 3:00 rano napr...Odpoveď na príspevok od dexter89:
@duzu jj tak celkovo je na vyber tych aut zatial … @dexter89 ja si myslim, ze sidliskovy ev problem sa poriesi tak, ze bude/zacne davat zmysel nejake "prenajmove" riesenie namiesto plneho vlastnenia celeho auta. Tym padom by ta nemusela trapit baterka a jej zivotnost, ani nabijanie. Ten kto by vlastnil auta (alebo baterky v nich) a nabijacky, by ti garantoval nejake mnozstvo kwh v baterke (cenove kategorie, atd). On by mohol mat baterku vacsiu a rozdiel pouzivat ako "vyrovnavac" pre siet, alebo by medzi stanicami na parkovisku prelieval na dobijanie pri spicke... cez apku si po zaparkovani nastavis kolko a kedy potrebujes - nejake cenove benefity pri dlhsom case... Ale nejake "komunitne" finty ako "vyrovnavac" pri cisto sukromnom vlastnictve nehrozia, lebo nikto si nebude nechavat drat baterkuvlen tak, s tym, ze pride o 2:00 k autu a bude mat menej ako ked vecer zaparkoval...Odpoveď na príspevok od dexter89:
@duzu jj tak celkovo je na vyber tych aut zatial … @dexter89 to by museli byť autá doma cez deň,ak by mali slúžiť na zálohu pre domovú sieť. zo slnka by stačilo aspoň mimo zimy ohrievať aspoň vodu , pokryť stratu v sieti a vymena medzi jednotlivými domami, nabíjať bojler len v noci bude strata energie pri chladnutí,muselo by sa nahriať väčšie množstvo na vyššiu teplotu, ideálne je ohrievať len toľko koľko je v danom čase potrebné,a len na 40-45 st, nemusia sa sprchovať všetci v jednom čase rýchlo po sebe, energia z vody sa môže dodávať len v určitom čase nemusí ísť stále autá by sa mohli nabíjať i v čase ked niekde parkujú vo firmácch i nonstop kde je stála prevádzkaOdpoveď na príspevok od minoo:
@dexter89 ja si myslim, ze sidliskovy ev problem … @minoo hej nikto si neda sňurat do svojho vlastnictva, ale iba do okamihu, dokial nebudes mat z toho profit ! napr. v Dansku vznikali za istych okolnosti v sieti prebytky (skoro 50% elektriny z veternikov) keď nad morom hodne fúka, nevieš čo s nimi... takže cena elektriny bola zaporna... t.j. ak odoberieš, dostaneš zaplatene.... naopak ak nefuka je jej nedostatok hodilo by sa jej dodať... takže ak dodaš dostaneš tiež zaplatene... EVečka budúcnosti, s intelogentnym energo manažmentom v čase necinnosti povedzme pripojene na pripojku by fungovali ako nejake "zalozne zdroje", ktore sa budu nabijat len v čase ked je to "vyhodne" a jazdis neze zadarmo, ale paradoxne ti za to platia ! ale to je samozrejme aj z mojej strany este daleke sci fi... lebo o distribucne poplatky by ta tak ci tak ozbijali + samozrejme ako pises velki hraci si vzdy najdu cesticky ako beznych ludi co najviac otriast z penazi ...Odpoveď na príspevok od matko101112:
je na vyber tych aut zatial jazdenych málo... res… @matko101112 eC4 (ID3) za tú sumu je dosť veľké? ...pche... niekto tu má elektrickú slepotu a racionálny úsudok išiel do úzadia. Keď máš otrieskať také € tak si porovnaj napr. https://www.carsized.com/en/cars/comp... Kuga 2.5 FHEV je za 30k€ - novééé... Podľa mňa najlepší kauf dneška a pre väčšinu ľudí úplne univerzálne vozidlo. Pár rojkov robí s elekto áut senzáciu, ale tá doba nás myslím ešte len čaká, ak niekedy príde nový druh batérií, lebo tie už sľubujú 30 rokov. Elektoautá nezľacňujú na úroveň spaľovákov, to spaľováky zdražujú na úroveň elektoáut. Preto sa všade diplomaticky hovorí: "ceny elektro a spaľovákov sa vyrovnávajú" :D Pri búračke sa dá spaľovák "vyklepať" a opraviť elektro ide na totálku lebo "batérie". Ak nemáš havarijnú, tak ti zostanú iba oči pre plač.Odpoveď na príspevok od minoo:
@dexter89 ja si myslim, ze sidliskovy ev problem … @minoo ... po skúsenosti nemusíme ďaleko chodiť. Vidíme ako už v mnohých mestách dopadli (zdieľané) e-kolobežky. Ďalšie to ešte len čaká...Odpoveď na príspevok od petersd:
@minoo ... po skúsenosti nemusíme ďaleko chodiť. … @petersd ja som myslel iny princip, ze auto bude len "akozetvoje", za daky pausal, nie ze si ho budes menit s celym sidliskom... Nieco ako operativny leasing... Alebo len baterka bude takto leasovana spolu s energiou...